By og Natur

By & Natur

By og natur 1

Linjen By & Natur varetages af pædagoger fra fritidshjemmet i 0. til 3. klasse og skolens egne lærere i de større klasser. vi sparrer med den lokale FDF-kreds, FDF K27 Lundehus samt BY-RUM-SKOLE. På linjen fokuseres der på landskabsarkitektur, fælleskab samt Leg og Samarbejde.

Der skabes bl.a. udendørs byrum sammen med eleverne og de får erfaring med byudviklingens mange faser - fra analyse og ideudvikling til kokretisering og udførelse. Udgangspunktet er konkrete behov i nærområdet fx mere begrøning, siddepladser eller aktiviteter. På linjen er er fokus på at styrke kreativ tænkning og udfordre elevernes praktiske evner, håndværk, udeliv og demokratisk dannelse.

Linjen er ude stort set hver gang og er fyldt med sjove og lærerige aktiviteter, som gør eleverne også bliver fortrolige med at være og lære i naturen. Eleverne bliver udfordret, lærer at samarbejde samt at tage ansvar for sig selv og hinanden. Vi laver også mad over bål, snitter, bygger og lærer hvordan man kan overleve i naturen samtidlig med at passe på den.

By & Natur 2