Modtagelsesprocedure

Procedure ved modtagelse af nye elever i Lundehuset

– Specialklasserækken på Lundehusskolen

Infomøde med ledelsen

Ledelsen aftaler mødet og viser forældrene rundt i tilbuddet. Mødet afholdes uden barnet.

• Præsentation af tilbuddet og forventningsafstemning
  • Udlevering af diverse info materialer og blanketter (Præsentation af Lundehuset, forventninger til forældresamarbejde, KKFO og samkørselsordning, disposition til overleveringssamtale med forældre, info vedr. kontakt til tilbuddet)

Overleveringssamtale med afgivende institution
    Kontaktvoksne i modtagende team kontakter og aftaler møde. Helst der hvor barnet kommer fra, så vi kan se hvad de har været vant til.
  • Samtalen tager sit udgangspunkt i dokumentet Overleveringssamtale med fagpersonale

Overleveringssamtale med forældre
    Kontaktvoksne i modtagende team kontakter og aftaler møde i tiden op til opstart. Team og forældre aftaler om barnet skal deltage ved samtalen og hvornår barnet skal komme på besøg.
  • Samtalen tager sit udgangspunkt i dokumentet Overleveringssamtale med forældre
  • Der laves aftaler for indkøringsplan (Opstartstidspunkt, indkøringsperiode, fokusområder i opstart, forældres deltagelse, transport i opstartsfasen)

Netværksmøde
    Kontaktvoksne laver aftale med forældrene om 1. netværksmøde, 4-6 uger efter opstart.
  • Opfølgning på indkøring og hvordan barnet er landet i tilbuddet. Aftale om særlige fokusområder fremadrettet der understøtter barnets trivsel og inklusion i fællesskabet