Basketball leg og fysisk træning

Basketball 1

Linjen basketball og fysisk træning varetages af pædagoger fra fritidshjemmet og skolens egne professionelle trænere sammen med BørneBasketFonden. Basketball-linjen kan søgesaf alle, der har interess, motivation og passion for basketball.

I de større klasser, er der fokus på din udvikling som basketballspiller, uanset hvilket niveau du er på. Du kommer til at møde andre, der har samme passion for basketball som dig, og ønsker at få fuld sammenhæng imellem den sportlige udvikling og skole.

I de mindre klasser tilrettelægges træningen, så spillet bliver introduceret gennem en legende tilgang og tilgodeser den langsigtedeudvikling på en sjov måde. Alle bliver indført i et boldspil, som er fyldt med tempo, teknisk kunnen og kropsbevidsthed samtidig med at der er plads til, at børn er forskellige, og alle har kvaliteter, de kan bringe ind på deres hold. Du bliver en del af et hold! Vi sveder og griner og konkurrerer sammen.

Du kan læse mere om basketball-linjen og hvad vi kan tilbyde i vores folder Basketball-linjen på Lundehusskolen. Folderen retter sig primært mode de ældre elever fra 6. til 9. klasse.

Basketballlinjen 2