Linjer – Hvor fritiden får plads i skoletiden

På Lundehusskolen kan du vælge mellem fire linjer igennem hele skoleforløbet fra 0. til 9. klasse. Fra 0. til 5. klasse kan du vælge mellem ”By & Natur”, ”basketball og fysisk træning” ”Selvforsvar” samt ”musik og drama”. Fra 6. klasse og op kan du vælge mellem ”By & Natur”, ”basketball og fysisk træning”, ”IT & Krea” samt ”demokrati og medborgerskab”.

Linjerne har 4 lektioner om ugen og 8-10 hele linjedage på et skoleår. En linjedag er fra kl. 8.00-13.30 i 0. til 3. klasse og fra kl. 8.00 til 14.00 i 4. til 9. klasse. På linjen er man to årgange sammen på tværs af klasser fra 0.-1., 2.-3., 4.-5., 6.-7. eller 8.-9. klasse

Da vi vægter fordybelsen højt og ved, at det kræver tid, hvis man skal blive god til og mærke effekten af, at involvere sig i noget, er valg af linje gældende for to år ad gangen. Hvis man ønsker det, kan man fortsætte med sin linje i mere end to år og således have den samme linje gennem hele sin skoletid fra 0. til 9. klasse. Undtaget herfra er dog selvforsvar samt musik og drama, som kun går til og med 5. klasse. I stedet kan man evt. vælge It & Krea samt Demokrati og medborgerskab i 6. klasse. Man har mulighed for at vælge en ny linje i 2., 4., 6. og 8. klasse.

For at styrke kvaliteten i linjerne er der tilknyttet et partnerskab med en ekstern forening eller virksomhed til alle linjerne. Det vil sige, at vi har meget kvalificeret undervisere med mange års erfaring og som netop brænder for deres linje. Vi samarbejder også med fritidshjemmet og klubben, hvor deres personale er ansvarlig for nogle af linjerne.

Du kan læse mere om formålet, mål og retningslinjer for linjerne i vores ”Principper for understøttende undervisning”

Vil du vide mere om de enkelte linjer, kan du vælge dem i menuen ”Linjer”